Horvatnica 50 HR-10090 Zagreb
Antikorupcijska politika

Uvod

U ovom dokumentu sadržana je politika sprječavanja mita i korupcije tvrtke Top Logistika. Potvrđena je od strane direktora Društva i bit će redovito revidirana kako bi se osigurala njena usklađenost sa svim izmjenama važećih zakona i aktualno primjenjivih standarda vođenja poslovanja. Naše Društvo je predano održavanju najviših etičkih standarda i ažurno u očuvanju integriteta poslovnih praksi na globalnoj razini. Društvo neće biti uključeno u podmićivanje ili korupciju.
Postupanje u skladu s jasnim smjernicama navedenima u ovoj politici jamči usklađenost Društva i njegovih zaposlenika za antikorupcijskim zakonima i svim propisima koji se odnose na sprječavanje mita te vladinim smjernicama. Politika je odraz želje Društva usmjerene ka usvajanju kulture najbolje prakse provedbe mjera sprječavanja mita i borbe protiv korupcije, a provedba politike će smanjiti rizik od reputacijske štete i kaznene odgovornosti Društva ili bilo kojeg od njegovih zaposlenika. Od zaposlenika društva Top Logistika d.o.o. se očekuje prosuđivanje koje nije usmjereno samo na izbjegavanje nesavjesnog postupanja, već i promoviranje dobre prakse.

Opseg

Ova politika primjenjiva je na sve zaposlenike društva Top Logistika d.o.o. diljem svijeta.

1. Definicije

Integritet tvrtkeIntegritet tvrtke znači primjenu temeljnih vrijednosti tvrtke u njenom poslovanju. Suprotnost integritetu su nepošteno ponašanje, uključujući korupciju, koje može narušiti poslovni ugled tvrtke i povjerenje u njeno poštenje.
MitoMito, u širem smislu, je primanje ili davanje nepripadne naknade ili bilo koje vrijednosti, uključujući plaćanja s ciljem pogodovanja u poslu, u novcu ili u drugom obliku, na koju tvrtka nema pravo. Bilo kakva vrijednost može biti mito, uključujući i darove u naravi ili pružanje usluge, poput zapošljavanja osobe u srodstvu s podmićenom osobom. Uključuje davatelja i primatelja mita u okviru nesavjesnog izvršavanja privatnih obveza, gospodarske ili službene dužnosti.
KorupcijaKorupcija može uključivati nepropisno korištenje sredstava tvrtke, podmićivanje, plaćanje stimulacije i druge oblike nepoštene poslovne prakse. Ima ista obilježja kao i prethodno opisano Mito. Može se kraće definirati kao zlouporaba ovlasti ili položaja za osobni probitak, bilo u javnom ili privatnom sektoru.
Nezakonite provizijeNezakonite provizije su isplate dijela naknada dobavljača ili pružatelja usluga pojedincima koji su im pogodovali pri sklapanju ugovora ili im osigurali neku drugu poslovnu prednost.
Novčane stimulacijeNovčane stimulacije su mali iznosi mita isplaćeni službenicima kako bi se ubrzale usluge ili transakcije na koje osoba ima pravo. Primjeri su plaćanja s ciljem ubrzavanja carinskog postupka i dodatne naknade službenicima radi ubrzanja priključenja na električnu distribucijsku mrežu.

 
2. Politika

2.1 Mito i nezakonite provizije

Društvo ni na koji način neće izravno ili neizravno sudjelovati u korupciji, u davanju mita ili primanju nezakonitih provizija.

Društvo svojim zaposlenicima zabranjuje sudjelovanje u korupciji, davanju mita ili nezakonitih provizija te primanju mita ili nezakonitih provizija od javnih službenika i fizičkih osoba poput zaposlenika tvrtki s kojima posluje.

Tipični primjer neizravnog mita je slučaj u kojem tvrtka zaposli komercijalnog agenta kako bi joj pomogao pobijediti na javnom natječaju državne tvrtke. Agentu je plaćena provizija u postotku vrijednosti ugovora, a dio provizije je proslijeđen državnom službeniku. Društvo ne tolerira takve prakse u bilo kojem obliku i gdje god da se odvija takvo plaćanje.

Odgovornost je svih zaposlenika uključenih u bilo koje vrijeme u nabavu usluga vanjskih konzultanata, dobavljača ili savjetnika pobrinuti se da su te osobe upoznate sa sadržajem ove Antikorupcijske politike pri zasnivanju poslovnog odnosa kao i kasnije u redovitom poslovanju.

2.2 Novčane stimulacije

Društvo i njegovi zaposlenici neće isplaćivati novčane stimulacije čak i kad su takva plaćanja lokalna praksa ili običaj. Društvo prihvaća da odbijanje prakticiranja takvih protupravnih plaćanja može uzrokovati kašnjenja u poslovanju, primjerice, kod obrade službenih zahtjeva, kao i da Društvo može snositi troškove u poslovanju uzrokovane ovom politikom.

Susretnu li se zaposlenici Društva sa zahtjevom za novčanom stimulacijom ili smatraju da je takva okolnost izgledna, tu situaciju bez odgađanja moraju prijaviti linijskom rukovoditelju. Linijski rukovoditelji će se zatim pobrinuti da direktor Društva o tome bude obaviješten u najkraćem mogućem roku.

2.3 Javni službenici

Podmićivanje javnog službenika ili korupcija u javnom sektoru se strogo kažnjavaju i mogu uzrokovati ozbiljno narušavanje ugleda. U ovoj politici dane su detaljne smjernice o darovima i reprezentaciji. Za sve darove i pogodnosti primjene od ili dane javnim službenicima potrebno je prethodno odobrenje, posebno radi li se o bilo čemu što je od vrijednosti javnom službeniku. Ponude pripravništva javnim službenicima ili zaposlenicima u državnim tvrtkama moraju biti unaprijed odobrene od strane glavnog direktora.

2.4 Darovi, ugošćenja i troškovi

Zaposlenicima Društva je zabranjeno trećima nuditi ili od njih primati darove, ugošćenja, nagrade, pogodnosti ili druge poticaje koji mogu utjecati na njihovu nepristranost, utjecati na poslovno odlučivanje ili uzrokovati nesavjesno obavljanje službene dužnosti. Slično tome, zabranjeno je nuđenje ili primanje donacija u novcu.

Zaposlenici Društva smiju nuditi i primati „razumne“ i „razmjerne“ darove i ugošćenja, kao što su večere i ulaznice za kazalište ili sportska događanja. U procjenjivanju što je „razmjerno“ i „razmjerno“ zaposlenici bi trebali uzeti u obzir vrijednost dara ili pogodnosti (vidi u nastavku) kao i učestalost nuđenja istog ili sličnog dara pogodnosti (vidi u nastavku). U svakom slučaju moraju se pobrinuti:
● da dar ili pogodnost predstavlja izraz dobre volje, a ne daje se u očekivanju protuusluge (dar usmjeren na osiguranje protuusluge može biti tumačen kao mito).
●da su dar ili pogodnost proporcionalni općeprihvaćenim standardima reprezentacije uzevši u obzir norme u predmetnoj industriji ili sektoru.
●da je davanje dara ili pogodnosti otvoreno i transparentno i takve naravi da u slučaju javne objave Društvu neće izazvati neugodnosti.
●da je davanje dara ili pogodnosti u skladu s nacionalnim zakonodavstvom i ostalim propisima, uključujući interne propise primatelja (treba uzeti u obzir da su državni propisi o davanju i primanju darova ili povlastica često posebno strogi).
●da je davanje dara ili pogodnosti u skladu s ograničenjima vrijednosti koja Društvo propisuje i da su ishođena sva potrebna odobrenja. U slučaju dvojbe, zaposlenici su obvezni zatražiti mišljenje linijskih rukovoditelja.

2.5 Sukobi interesa

Zaposlenici Društva moraju izbjegavati situacije ili transakcije u kojima može doći do ili bi se moglo tumačiti da je došlo do sukoba njihovih osobnih interesa i poslovnih interesa Društva. To uključuje: postupanje u skladu s informacijama dobivenima od klijenta u okviru poslovnog odnosa s Društvom za osobni probitak, prenošenje takvih informacija trećima ili djelovanje na način koji se može tumačiti kao trgovanje povlaštenim informacijama.

Sukob interesa može nastati u slučajevima kad fizičke osobe imaju osobni interes povezan s poslovanjem Društva. Osobni interes može biti izravan ili neizravan, a odnosi se ne samo na osobne interese već i na one članova obitelji i prijatelja. Postoji li mogućnost sukoba interesa, moraju prevladati interesi Društva.

Zaposlenici su obvezni prijaviti svaki mogući osobni sukob interesa linijskom rukovoditelju. Za više informacija o sukobu interesa Društva molimo pročitajte Politiku upravljanja sukobom interesa.

2.6 Donacije u dobrotvorne svrhe

U okviru politike društveno odgovornog poslovanja Društvo može podržavati lokalne dobrotvorne organizacija ili biti pokrovitelj sportskih ili kulturnih događaja. Svako takvo pokroviteljstvo ili sponzorstvo mora biti transparentno i valjano dokumentirano. Društvo će davati donacije samo organizacijama koje su osnovane u zakonite javne svrhe te su same podložne visokim standardima transparentnosti i odgovornosti. Potrebno je provesti odgovarajuće dubinske analize predložene dobrotvorne organizacije te potpuno uvjerenje o njenom bonitetu.

2.7 Političke aktivnosti

Društvo ima politiku stroge političke neutralnosti i ne uplaćuje donacije političkim strankama, organizacijama ili politički aktivnim pojedincima. Društvo će surađivati s vladama i drugim javnopravnim tijelima u razvoju politike i zakonodavstva koje može utjecati na njegove legitimne poslovne interese ili posjeduje li specijalističko znanje iz predmetnog područja.

Zaposlenici imaju pravo na osobne političke stavove i djelovanja, no ne smiju koristiti poslovne prostorije ili opremu za promoviranje istih, niti povezivati vlastita gledišta i Društvo.

2.8 Poslovni odnosi

Društvo od poslovnih partnera očekuje pristupanje problemima podmićivanja i korupcije na način koji je sukladan načelima ove politike. Ovaj zahtjev odnosi se na agente, podizvođače i partnere u zajedničkom pothvatu. U slučajevima kad je Društvo u nemogućnosti osiguranja ovih standarda, razmotrit će poslovni odnos.

Agenti, predstavnici i podizvođači

Ova se politika posebno strogo primjenjuje na komercijalne agente, predstavnike i podizvođače. U brojnim prijavljenim slučajevima međunarodne korupcije agenti su proslijedili dio svoje provizije kao mito. Društvo zabranjuje takve prakse.

Kako bi održalo najviše standarde integriteta, zaposlenici se moraju pobrinuti o sljedećem:
●Moraju biti potpuno informirani o pozadini i ugledu te integritetu agenata, predstavnika i podizvođača prije početka suradnje. Društvo će provesti dubinske analize evidencija o integritetu agenata, predstavnika i podizvođača prije zasnivanja trgovačkog odnosa.
●Proces angažiranja je u cijelosti dokumentiran i konačnu potvrdu odabira agenta, predstavnika ili podizvođača daje osoba različita od osobe zadužene za odabir ili upravljanje tim poslovnim odnosom.
●Agenti, predstavnici i podizvođači su u cijelosti upoznati s Antikorupcijskom politikom Društva i formalno su se i pisano obvezali postupati u skladu s njom.
●Iznosi naknada i provizija bit će primjereni i opravdani za vrstu pružanih legitimnih usluga.

Partneri u zajedničkom pothvatu

Potreba za dokumentiranjem i pažljivom analizom evidencija o poslovnom integritetu partnera jednako je primjenjiva na proces osnivanja i upravljanja zajedničkim pothvatima. Društvo će koristiti svoj utjecaj kako bi osiguralo visoke standarde integriteta u poslovanju. U slučajevima kad Društvo ima većinsku kontrolu, pobrinut će se da zajednički pothvat usvoji koncepte pristupa mitu i korupciji opisane u ovoj politici.

Dobavljači i izvođači

Društvo će osigurati otvorenost, poštenost i transparentnost postupka nabave i izbora dobavljača i izvođača. Odabir izvođača bit će temeljen na ocjeni profesionalnih kvaliteta, a ne na osobnoj preporuci.

3. Ovlasti i odgovornosti

Direktor

U slučaju bilo kakvih dvojbi u svezi primjene ove politike, potrebno se obraditi Upravnom odboru.

4. Neusklađenost

Društvo

Neusklađenost s ovom politikom može dovesti do sljedećih posljedica za Društvo:
● kaznene ili građanskopravne odgovornosti pravne osobe, uključujući neograničene novčane kazne i kaznu zatvora;
● teškog narušavanja ugleda tvrtke, uključujući i komentare u medijima;
● zabrane sudjelovanja u javnim natječajima za usluge u javnom sektoru; i
● nemogućnosti ispunjenja ugovora zbog podmićivanja, prijevare ili drugih nezakonitosti.

Zaposlenici
Neusklađenost s ovom politikom može dovesti do sljedećih posljedica za zaposlenike:

● osobne kaznene odgovornosti te novčane kazne ili kazne zatvora;
● disciplinskog postupka pokrenutog od strane Društva, uključujući i otkaz ugovora o radu;
● gubitka osobnog ugleda.

5. Važeće zakonodavstvo

Svako nacionalno zakonodavstvo koje se odnosi na mito i korupciju, a posebno zakoni važeći u zakonodavstvima u kojima Top Logistika d.o.o. ima ured ili na čijem teritoriju posluje, od značaja je za Društvo.

6. Sažetak

Društvo i njegovi zaposlenici:

● Ne smiju nuditi, obećavati ili davati bilo kakvo mito;
● Ne smiju zahtijevati, primati ili tražiti bilo kakvo mito;
● Ne smiju davati ili nuditi bilo što od vrijednosti za javnog službenika;
● Moraju postupati u skladu sa smjernicama Društva i razinama ovlasti u odnosu na davanje i primitak darova i ugošćenja;
● Ne smiju davati novčane stimulacije